Известие

Collapse
No announcement yet.

Кой колко кара маслото на двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
    Ся ако вземеш да обясниш как точно им се подобряват свойствата цена няма да имаш.........
    Колега аз не рекламирам масла нито агитирам за това да не си сменяте маслото не меразбирайте погрешно .
    Смяната на маслото всеки сам решава кога да си направи според това как си кара автомобила и с какви средства разполага ...
    Маслата получават дадени сертификати API,SAE , ACEA и така на татък за да получат тези сертификати те трябва да отговарят на определен минимум от условия -примерно ако маслото е сертифицирано за определен пробег то значи е покрило минимума за да получи сертификата.В нормалния свят никой няма да каже че маслото което произвежда може да мине 20-30 000 км ако не става защото ще го пукнат от дела за обезщетения ....
    В конкретния случай за който говорех по горе става въпрос за Американски тест 20 000 мили (Това прави 32 180 км) на Mobil 1 , като се следят няколко рзлични параметра ,един от тях е отлагането на метални микро частици от компонентите на двигателя вътре в маслото, като следствие на триенето и износването .
    Друг параметър е доливането на прясно масло както е известно няма двигател който да е с нулева консумация ...
    Резултата изненадва със следната констатация :най-много микрочастици се отделят в първите 3-4 000 мили-този процес продължава но много по-бавно през цялото време, като при всяко доливане на масло се увеличава малко но остава винаги по нисък от първите 3-4 000 мили.
    Парадоксално но факт- в началото новото масло не защитава толкова добре двигателя колкото след известен пробег . На какво се дължи това Има много подобна информация в интернет и всеки който има желание може да прочете ...
    Накрая искам да кажа пак че всеки си решава сам за себе си кога да сменя и с какво да кара но хвърлянето на маслото прекалено рано преди да е изхабен ресурса му е хвърляне на излишни пари на вятъра .
    sigpicAlfa 155 2.0 16v

    Comment


    • #32
      Виж сега, не случайно ти пратих това
      То по тестовете колите горят по 5л/100км.
      Ма реалноста май е съвсем друга........ Особенно в БГ.
      Не случайно производителя дава преопръка 1г. или 20000км. което дойде по-рано.
      Ако навърташ 20000км. за няколко месеца ОК.
      Ма ако ги правиш за 3г. и 90% ти е градско на къси разстояния, дали е много редно?????
      Ся ще спделя моя личен опит.
      На предишната ми бензинова кола навъртам около 10000км. на година. Само веднъж попаднах на качествено масло, което до 40000км. въобще не го гореше, карах го до 10000км. без проблем.
      Всички останали ментаци след 1500-2000км. започваше да ми ги гори и повече от 7000-8000км. не съм ги карал.
      Да не говорим, че в някой от случаите още при 5-6000км. зимата при студен старт повдигачите изтърваха и колата се рзтракваше.
      Това 10000-ното не ми е било 1-смяна след като съм купил колата, за да изключим фактора амортизация на двигателя, а някъде по-средата.
      Когато купих колата, при смяна на гарнитурка на капака на клапаните, мотора е излкючително чист.
      След 2-3г. се наблюдават утайки и налепи по лъскавите метални части.
      По въпроса с доливането, вждал съм навремето Уазка на която с години не и беше сменяно маслото само доливано. Миии не и се различаваха кобиллиците, толкова лайна се бяха натрупали......

      И накрая, да спделя един разказ на мой приятел, който повечето от вас ще сметнат за мит и легена..........
      Баща му карал Зил в горското, и на 1000км. е правил смяна на масло и филтър.
      500000км. без ремонт, а останалите Зилове са се разваляли доста по-често. Кумонизъм.............

      Мисълта ми беше, че в БГ не всичко е такова каквото трябва да бъде...........
      Да обяснявам ли кой печата етикетите на маслата и то по-добре от оригинала.........
      И на края остава финансовия проблем.......... Тук вече всеки сам си прави преценка..............
      Един прост тест.
      Капваш една капка на ново масло на пръстаи го разтъркваш. Същото го правиш след 6000км..........
      sigpic
      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
      147 JTDm 140-Малката манекенка
      GT- JTDm 150

      Comment


      • #33
        Не ги разбирам много много но споделя и аз,та значи знам аз ,че масло се сменя на 10к нали - един ден отивам аз с ауди'то(2005 2.0тди 140к.с.) в оторизиран сервиз на ауди причина върха на штеката за маслото беше се разкачила и падна в картера,разказах им аз за проблема за да намерим решение за по лесно ми смениха штеката за маслото и им викам аз така или иначе съм тук да ми сменят маслото и момичето ми взима документите и след 5 минути идва и ми вика дали съм сигорен,че искам да си сменя маслото,учуден аз викам къв е проблема - проблема беше следния,4е не съм минал 15к с маслото и ако го сменят(тогава беше 9000) ще ми падне гаранцията на двигателя,от тогава и алфата я карам поне 12 13 к,аудито е с 5/30 а алфата с 5/40.
        156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
        KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
        Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
        Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

        Comment


        • #34
          Приста Лидер 10/40
          наливно
          винаги по 15 000

          Comment


          • #35
            Мотул 6100 енерджи плюс 10 на 40 смяна 8хил.км.
            Казана дума,хвърлен камък.Мълчанието е злато.

            Comment


            • #36
              AGIP 5W40 зимата и 10W40-лятото все по 10 000км
              Last edited by krasy k; d.m.y г., 21:49. Основание: Уточнение
              Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
              Avensis 2011 -2.0 D-4D

              Comment


              • #37
                6000км и нито километьр повече.Селениа турбо дизел 10х40

                Comment


                • #38
                  [QUOTE=BLUE1;687124]Selenia 20K го сменям на 15000 км и изобщо не го "хапва". Някой ако искат да го сменят и всеки ден /QUOTE]
                  Абсолютно си прав проблема не е в маслото а в моторите, аз съм на 9000км с 20К без да го е бутнала грам
                  http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i9UI

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    Сменям го на 8-9к, като на 3-5к сменям филтъра, независимо че не сменям маслото.....за някой може и да е излишно, но аз си го правя.....
                    Правилна стратегия колега -
                    честата смяна на филтрите дори е по оправдана от честата смяна на маслото .
                    sigpicAlfa 155 2.0 16v

                    Comment


                    • #40
                      При мен смяната е на 8500-10000х.км.Карам с Valvoline DuraBlend 10W-40 и не доливам грам.
                      sigpic
                      Alfa Romeo 156 1.6 16V Twin Spark
                      .:: My PRECIOUS ::.

                      Comment


                      • #41
                        Значи то си пише или един сезон или 15к.

                        Comment


                        • #42
                          Около 13к, ползвам това масло.
                          Alfa Romeo 1.8 TS `98
                          sigpic

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от barash Покажи съобщение
                            Не ги разбирам много много но споделя и аз,та значи знам аз ,че масло се сменя на 10к нали - един ден отивам аз с ауди'то(2005 2.0тди 140к.с.) в оторизиран сервиз на ауди причина върха на штеката за маслото беше се разкачила и падна в картера,разказах им аз за проблема за да намерим решение за по лесно ми смениха штеката за маслото и им викам аз така или иначе съм тук да ми сменят маслото и момичето ми взима документите и след 5 минути идва и ми вика дали съм сигорен,че искам да си сменя маслото,учуден аз викам къв е проблема - проблема беше следния,4е не съм минал 15к с маслото и ако го сменят(тогава беше 9000) ще ми падне гаранцията на двигателя,от тогава и алфата я карам поне 12 13 к,аудито е с 5/30 а алфата с 5/40.
                            Просто им кажи на тези от Ауди сервиза да се гръмнат
                            По голяма простотия не бях чуваш, че гаранцията чак щяла да падне И сега ако ми кажеш че и лятото ти слагат 5W30 тези разбирачи и направо ще ме убиеш А отностно Алфата смяняй си го на 10 000 км за да ти е мирна главата, най-вече заради турбината...
                            Защото тези предписания за по 15 000 км са дадени, но си има едни много важни условия ако двигателя ти е сравнително нов и най-вече да караш с истински горива, а нашите въобще не се включват в това число
                            Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 11:43.
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #44
                              Новите автомобили имат система която казва кога е дошъл момента за смяна на маслото, това спестява на потребителя умуването -време ли е или не за смяна.А при ТИР-овете особенно гаранциони и лизингови камиони е абсолютно забранено смяната на маслото преди пълното използване на ресурса му а те карат с масла за по 40 000 до- 100 000 км пробег
                              Всички тирове са с турбо.
                              Last edited by dimo; d.m.y г., 12:17. Основание: допълнение
                              sigpicAlfa 155 2.0 16v

                              Comment


                              • #45
                                селения 10/40 20к 9600км и беше перфектно
                                sigpicAlfa Romeo 156 1.8ts-2000г
                                Alfa Romeo 156 2.0ts-1998г

                                Comment

                                Working...
                                X